Friday 12 August 2011

DEWAN PEMUDA PAS BANGKIT... SOKONG HASAN ALI... TOLAK NIK AZIZ DAN KHALID SAMAD..

Perhimpunan anti-murtad di Masjid Shah Alam baru-baru ini turut diadakan di Masjid Simpang Enam, Pulau Pinang!

Tetapi yang menariknya ialah perhimpunan itu terdiri daripada Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang!


Tindakan mereka itu ternyata telah berlawanan dengan pendirian kepimpinan PAS seperti Hadi Awang, Khalid Samad dan lain-lain. Ianya memberi signal kepada kita bahawa kepimpinan PAS Pusat sedang mengambil krisis kepercayaan oleh ahli-ahli mereka sendiri!

Ahli-ahli politik PAS terlalu menjaga hati ahli politik DAP sehinggakan ahli-ahli parti itu sendiri bertambah mual dengan wayang kulit dan perubahan drastik mereka terutamanya Hadi Awang.

Seperti yang MiM katakan sebelum ini, isu besar anti-murtad ini telah membuka pekung di dada ahli-ahli politik PAS manakala ahli-ahli PAS menggunakan kesempatan terhadap isu ini untuk mengkritik pemimpin mereka seperti di Masjid Shah Alam.

Semuanya ini kerana permainan kotor parti DAP cauvinis yang semakin hari semakin kurang ajar dan sengaja mencabar kesabaran kita.

Ianya terbukti dengan pendedahan laporan di bawah yang menunjukkan campurtangan Exco DAP yang menghalang MBPJ daripada menyita premis DUMC yang telah menyalahgunakan kelulusan permit kegunaan premis.


Pihak DAP melalui lisan pemimpin-pemimpin yang disebutkan di dalam lapuran di atas melakukan campurtangan yang berbentuk menghalang penjawat awam melakukan tugas-tugas rasmi seperti berikut:-

1. Membuat panggilan talifon bertalu-talu menanyakan status tindakan penyitaan.
2.Membuat intimidasi jenayah terhadap kakitangan MBPJ -ancaman penukaran besar-besaran
3. Arahan memaksa MBPJ membuat penafian.

Inilah keparat-keparat DAP yang sengaja mencabar kesabaran banyak pihak terutamanya orang Islam negara ini.

Malah, isu larangan bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara di Pulau Pinang juga telah menimbulkan kemarahan kita terhadap kepimpinan DAP Pulau Pinang. Sejak mereka mentadbir negeri, pertelagahan kaum dan agama semakin ketara.

No comments:

Post a Comment