Saturday 23 April 2011

KITA PAKAT BACA.. KITA PAKAT NILAI

Nik aziz sudah tidak mampu untuk mengurus kelantan, dia sudah tua dan uzur. Masalah dalam parti sudah tidak sehaluan lagi. Husam ada puak ..Nik Amar ada puak.. YB Fatah ada Puak.. YB ust. Latif hanya ambil tahu puak dia saja.. Pegawai kerajaan sudah meragui kemampuan pas tidak ada perangcangan yang memberangsangkan.. kerja exco hanya mengatur ceramah disana-sini dan sambutan pun nampak tak seberapa , tiada lain melainkan kutuk BN & Kerajaan Persekutuan. Hok ore buat semua tak kena, hak kita buat tak dok gapo satu, kalu adapun untuk ore-ore parti saja.



Ladang rakyat katanya untuk semua rakyat miskin tapi hak dok bulihnya anak beranak tok ngulu pas, ketua cawangan ,ketua pemuda dan puak buat naik berdera pas saja – apakah puak-puak ni saja tolong bui pas menang dikelantan ni!




Pasal bantuan ni, Walaupun sudah dapat bantuan Negeri , nak lagi bantuan Persekutuan, kalu tak bui riuh serata alam. Perangai puak pas kalu hak ore nak sangat kalu hak dia jange haraplah.

Kalu nak kerja dengan majlis dearah kena anak orang kuat pas saja , tak kira lah kaki makan kuda pas tu kerija malas bengang!

Sepanjang tahun ni tak dok nampak pun jasa kerajaan pas , kalu wakaf buruk atas kubur pun JPP kena buat puak-puak pengurusan pas dok buat gapo dia.

Masalah dale kerajaan negeri pun tak lesai-lesai lagu pegawai kena gantung ,tak ke tak leh nak bincang dan cari penyelesaian bunyi kabar bijak , mulut masin dan ore hormat ,bak pa jadi lagu ni.

No comments:

Post a Comment